Sunday, January 27, 2013

Is Being Pretty Everything

lagu ini mungkin ade berbaur perasan sedikit ye...maafkan sy...

i have a lot to say tp mcm biasa, i just cant write it out when i know its public...my language s**** and i hate it kalau ade org mmpertikaikan ape yg sy tulis..oleh itu, marilah main teka2 ape yg nk sy sampaikan thru lagu ni okeh..ade hidden message....

p/s: Alhamdulillah i always get what i wished, but then, is what i ask the best thing? org selalu ckp, jgn risau kalau kita xdapat ape yg kita nk, sbb Dia akn bagi yg lebih baik....tp, klu slalu dpt ape yg kita nk tu...ye, sy xpatut meragui pemberianye, maybe i do need what i wished n maybe i do deserve them, tp......its complicated

p/p/s: sy bkn cuba berlaku xbersyukur...ini hanyelah gimon a.k.a persoalan yg muncul di otak manusia biase...

p/p/p/s: i'll do my best no matter what ever it is...


this is sooooo me...cume beza nye i've stop trying...huhu

sayang2,
aimi~

Sunday, January 13, 2013

The Simple Things That make Life Brighter

this is one of them...
seeing nice things happen in the world when all we see is so negative..

We should spread nice things around...
here in Japan, the people are too polite...
its nice if we could be so to0...
we could start by saying thank you, and sorry over little things i think...biarpun bende kecil yg manusia xkn kisah...tp sorry n thank you mcm menceriakn hari...
contoh, dlm keadaan ramai org dlm tren kite terlekat2 antara satu sama lain, semua orang tahu ia xdpt dielakkan, n semua org pon tahu xde spe yg suke terlekat2 dgn org yg xdikenali..so ape salahnye kata sori..mesti smpi sudah org tu akn pk awak..lg2 klu lain jantina..hew3
contoh lg, mcm pegi beli barang kat kedai..ok klu ikot adab kita patut cakap saya jual, n saya beli, tp ape salahnye lepas da jual beli tu, cakap terima kasih?...penjual pon, pembeli pon...utk penjual, pembeli tu dah bg awak pendapatan; untuk pembeli, penjual tu da provide keperluan/kehendak anda...terima kasih..2 perkataan...klu rse pnjg, mekasih, semua org paham..de dgr ~sih je pon de phm kot...;)

and yg lebih ssh sikit, kite patut murahkn senyuman...kenapa ssh sikit?..sebab senyum ni, ade bnyk...salah senyum org pon salah faham..silap2 kne lempang sebab ingt senyum gatal..kne pulak kt bini org..huhu...camane nk senyum elok tu, ssh la nk cerita..ia sgt subjektif....lets just be ikhlas without any naughty thought in it.. ;D

senyum...ni ank sedara yg mne ntah..lupa..hahah
akhirkata, terima kasih kerana sudi baca, n maaf kalau ade yg terasa or terkasar bahasa...mcmxde..:p

sponsored by