Sunday, December 9, 2012

Ala-Ala Lasagna

jeng3...kembali lagi dgn resepi hentaman Aimi....Lasagna AA...;D

resepi ni khas untuk mereka2 yg suke mengidam daging di tengah2 malam...

maafkn sy, resepi ni sgt tidak sihat...dah la mkn malam2...im sorry...jd sila buat skli skale sahaja...;D

bahan2:

#dipotong kiub
bawang besar/ bawang merah
bawang putih,
tomato buah

cheese (cheese yg mkn ngn roti tu or cheese atas piza...i pakai mixed)
roti
susu
macaroni (yg da diimasak)
sos tomato
sos cili / cili boh
burger / daging cincang
hotdog (i potong panjang2 mcm tali..sng susun)


cara2:
1.mula2 tumis bawang besar dan bawang putih sehinggal kekuningan
2.masukkan daging burger yg dicarik2
3.masukkan sos cili, sos tomato, dan air...
4.gaul sebati dan biarkan sampai mendidih...
5.jajajang jd lah kuah spaghetti~ (sy xbuh garam sbb daging burger sini da masin dah..)
6.basahkn roti dgn susu, kalau rajin uli bg leper tp klu xrajin tekan2 je bg nipis...klu suke roti tebal skip step ni..
7.panaskn oven kpd suhu 180..
8.dlm loyang yg dicover aluminium foil, letakkn roti sebagai dasar AALasagna, letakkn cheese, macaroni, kuah spaghetti secara berselang seli...kalau nk selitkn satu layer roti pon boleh..buat sampai korang puas dgn layer tu..(jgn sampai melimpah)
9.sebagai penutup, tutup layer last dgn roti spt dlm step 6..tabur sikit cheese n daun bau2an utk bg lebih italian...;D
10,tuang susu supaya marcoroni tidak kering, kalau kuah spaghetti jnis banyak air xpyh pon xpe...
11.bakar dlm oven selama 30~40minit...
12.kalau nk mkn cheese cair makan la segera klu nk cheese yg mcm kt pizzahut pnjg berjela2 tu bolehla biar de sejuk sekejap..

sekian!


p/s: its cold here making me really hungry!

No comments:

Post a Comment

Ye?

sponsored by