Wednesday, June 6, 2012

The only Cinderella in the world / Pengin -Malay translated-






Satu2nya Cinderella dalam dunia,
saya selalu tgk awak dekat2,
masa bersama terus berpanjangan,
menyerahkan jalan...

Masa yang diluangkan bersama bertimbun2,
memori yang kuat (antara kita) mengikat kita berdua,
semoga tangan yg digenggam takkan dilepaskan,
semoga dapat mendekati perasaanmu...

Xboleh ke awak ceritakan dtk sy?
episod impian dan tangisan ideal awak,
kalau terbuka pintu hati,
sy akan tutup semua luka2 hati awak....

50 tahun dr sekarang sy syg awak,
x..sampai penghujung nyawa pon sama,
sy berjanji, pasti,
sentiasa kita berdua xkan berpisah....

Bagi menjaga awak yg penting (bg saya),
untuk nilai hidup didalam cinta yg tulus,
dapat dirasakan, xkan hilang dari ingatan,
mari la hidup bersama2 dalam hidup ini....

Xkan ade kali kedua masa mcm ni,
selagi bersama dengan awk yg sy suka,
selamanya xkan berubah perasaan ini,
sentiasa berdiri disebelah mu...

Satu2nya Cinderella dalam dunia,
saya selalu tgk awak dekat2,
menangis, ketawa, masa2 yang diluangkan
kita yang rancang, mengikat kita berdua...

Mari tulis semua cerita kita,
dalam peta dunia kita berdua,
menangis, ketawa, memori yg bertimbun,
terus berpanjangan, menyerahkan jalan...

Betapa saya telah manjakan awak?
banyak mana da ter'over' buat?
mulai sekarang, sy akan jaga awak
selamanya perlahan2 sehingga awak menutup mata
sampailah kita sesat dan bergaduh pasal papan tanda jalan
saling menggalakkan, kita menjadi satu
menyokong, selamanya semakin sayang...

Saya tahu, baik, buruk awak,
saya amik semua dengan tangan kecilku,
walau apa pon, xkan sy lepaskan,
apa kata kita bercerita tentang masa depan kita?

Tidur dibawah pohon sakura,
bergelak ketawa di pantai ini,
sampai la ke senja,
sehingga dibungkusi salji...

Tak dapat diungkap dengan kata2,
memori ini xkn dapat dilihat orang lain,
untuk awak, sy rela jadi dinding,
semata untuk menghabis masa memeluk awak...

Sekarang sumpah sy pada awak,
semuanya akan jadi kilauan cahaya cincin ini,
air mata mengalir bercampur maskara,
bunyi laungan loceng perkahwinan yang membahagiakan...

Satu2nya Cinderella dalam dunia,
Saya selalu tgk awak dekat2,
menangis, ketawa, masa2 yang diluangkan
kita yang rancang, mengikat kita berdua...

Mari tulis semua cerita kita,
dalam peta dunia kita berdua,
menangis, ketawa, memori yg bertimbun,
terus berpanjangan, menyerahkan jalan...

Lagi sekali, xboleh tidur sebab teringatkan awak,
macam masa saya cari awak ditengah2 malam dulu,
perasaan xberubah,
sehinggalah xbernyawa sy akan fikirkn awak...

semuanya terpancar dimata, langit biru, pantai, matahari,
tanah hijau, dengan perasaan sama ini,
sayang terpancar berulang kali
xsilap lagi, hanya milik awak sorang....

Satu2nya Cinderella dalam dunia,
Saya selalu tgk awak dekat2,
menangis, ketawa, masa2 yang diluangkan
kita yang rancang, mengikat kita berdua...

Mari tulis semua cerita kita,
dalam peta dunia kita berdua,
menangis, ketawa, memori yg bertimbun,
terus berpanjangan, menyerahkan jalan...


berjiwang ditengah2 malam

p/s: lirik jepun disini
p/s/s lirik jepun dalam rumi disini
p/s/s/s: saya nak kawin.....T.T

No comments:

Post a Comment

Ye?

sponsored by