Tuesday, May 8, 2012

Ini Serius

setelah seminggu (kot) selepas Bersih yg baru tu....sy ingin bersuara lah...hahah...sila jgn takut, xde sape akan masuk penjara...

seriously, it have been a week (or at least i felt so), tp kt facebook tu masik tkeluar2 lg isu2 yg sy rse xmatang...kerajaan xmatang, pembangkang xmatang, rakyat pon xmatang...ish! ish! ish! geram nengoknye...pembangkang dok push2 rakyat, kerajaan dok bodek2 rakyat, rakyat dok layan...kome dok susah2 ni, agak2 komfem ke org2 tu nanti ngundi sape?....ntah2 nnt pening buat undi rosak...xpon undi calon bebas..logik la sikit......haiss


nah tgk sikit video pasal Syria ni....isu ni taw x? org mati2 lg kot...kome seronok men tolak sane ni kan?...haisss

btw, video tu bukan nk tekankn isu Syria, sebenanye nk amik part 4:30~4:47
bahagian xmungkin tu...

"xmungkin Allah akan memenangkan kegelapan terhadap cahayaxmungkin Allah akan memenangkan kesesatan terhadap kebenaranxmungkin Allah akan memenangkan kezaliman terhadap keadilanxmungkin Allah akan memenangkan kerajaan yang zalim terhadap rakyat"

unless there's something wrong u do...<---ini saya cakap
xke kerajaan itu zalim thdp rakyat sebab rakyat itu seniri pon zalim terhadap diri mereka sendiri?..
xke kita kesesatan sebab kita pon masih ada kebenaran yg kita sembunyikan?
xke kita kegelapan sebab kita berdiri menutup cahaya masuk?
xke kita buat salah dulu?...

hah? hah? hah?

ok tu je entry geram...
sorilah, xde berisi mana ponn..

p/s: sy xsokomg pihak mne pon skrg ni...wlupon video tu mcm masuk isu bangkit sikit...
p/p/s: td terbaca Jepun jumpa minyak kat negara de..dlm2 gembira, de komen2 yg berkata seperti "Amerika xkn biarkn bnde ni...","China pasti serang...","saya risau kalau minyak ni membawa kpd perang","baguslah klu minyak ni membawa kepada Arab Saudi tp klu dia membawa kepada Iraq?" tgk, mereka risau negara mereka...kita? saya? saya risau klu jepun kne serang...T.T



tambahan:
ntah yg kome sibuk nk tolong nilai de tu buat pe?..

1 comment:

Ye?

sponsored by