Monday, October 3, 2011

say Yes for Leggings

ok ade x sapa2 baru bace tajuk dah rse nak meghampuih dah?..lek lu...

ni post kecantikkan...kot..ntah..biarlah

pencinta legging skalian..
meh nk cerita macam mane sebenarnye nak pkai legging dgn cantik di mata sendiri dan di mata org..bdsrkan pengalaman manis mata memandang di jepun

1.sila lah mula2 sekali punyai kaki yg kurus dlu..(which is sedikit mustahil untuk kite org mesia yg kaki nye enak2 belaka..tp klu xcuba mne taw kan..)

2.silalah pakai leggings itu bersama2 baju yg lebih dr paras punggung..kalau nak pakai yg baju pendek atau yg rse2 tunduk tselak buntut tu sila la pakai bsame shorts/skirt..(tp klu org jepun, bju de labuh pon de pakai short kt dlm)
see..shorts wont hurt so much!
berbanding ini?..
n bukankah yg paling kanan paling suit?..(berbanding yg  lg 4)


3.kalau pakai tu, xyah kot pakai tudung..buruk beno..atas tutup2 tapi bawah bukak2..malu! tp kalau yg bertudung nak pakai jugak..boleh la pakai skirt labuh smpai buku lali lps tu pakai legging kt dalam..kalau angin tertiup xlah terus nmpk kaki kan..tu pon kalau teringin sgt la..

4.bila memilih leggings tu, pilih la yg sesuai ngn pemakaian..klu pakai selipa jepun je pastu legging mcm yg meleret ke tumit tu xsesuai kot kn..pemilihan warna tu xnk komen la..kalau korang nye style suke yg kaler oren campur ijau campur pepel tu..ikot lah kan..

mari usha sahabat:

cun kan tambah skirt sikit...smgt ak design..:p
LULUS!
kasi kurus sikit itu kaki..rajin btol ak photoshop..

ok itu je lah..xlrt ak nk search gmba org berlegging lg..

bg org yg xmampu memenuhi semua 4 kt atas tu, ni untuk anda..
p/s: kalau nk tayang kaki tu sbnrnye klu pakai suar jeans pon ok ape...kurang la sikit lekuk2 lemak tertonjol
p/p/s: lgpon rse nye org pakai legging ni sbb mereka biasa xpki terus, tp dlm perubahan globalisasi untuk pakai sopan, dorg pki leggings..kite knpe dr elok pakai nak jd ke xpakai?..
p/p/p/s: klu rse nk tyg sgt tu, xyh pakai je kot terus..ketat2 ni xbaik untuk kesihatan..lgpon korang nk sorok ape?..bulu kaki xcukur?..ngehehe..
p/p/p/p/s: xde pekdah pon sbnrnye legging ni..suar biase sudah..kaki kite cun buatpe nk gtaw org..bukan dpt gaji pon..pahala lagi la kan..(almk terisu keagamaan plak)

chow dlu!

5 comments:

  1. betul betul !
    xde la tayang kat orang ^^

    ReplyDelete
  2. hahhaaaha!! btol weh btol..aku tringin jgk nk pkai legging sbnrnya tp pkir2 blik mmg burok beno.
    lps bce entry ni aku lg yakin aku tak layak nk pkai wakakak!

    ReplyDelete
  3. ahahah..ak penah pakai legging mse natsu ritu..yg kain de jnis tebal2 sikit..mebi patut panggil tight..ingt nk pki ngn skirt pnjg tp dorg afia kte klu ak pki de saje pon nmpk cm pki suar biase..so ak pki ngn bju labuh...ngeheheh...tp xnk la pki sje lg dah sbb kain nye yang lembut wat ak rse bogel..hahahah:D

    ReplyDelete

Ye?

sponsored by